fredag 20 april 2012

BOKMINGEL

Trött men glad laddar jag om efter gårdagens bokrelease för Kaninhjärta av Christin Ljungkvist. Hon är debutant hos Gilla och bara det är ju en kvalitetsstämpel för mig!

Jag hade även glädjen att fira butikens ettårsdag denna kväll tillsammans med två fina kollegor, och vi hann under kvällen både vandra längs memory lane och göra grandiosa framtidsplaner.

Jag har ännu bara läst början av Kaninhjärta, vabb och lässvacka kom emellan. Men jag gillar språket och tror den har stor potential även om skräck och spöken inte är min kopp te. (Förutom Amanda Hellberg då förstås-och vad säger då att Ljungkvist inte slår an samma sträng?)

Hann mingla med Och dagarna går-Anna och Marias bokliv. Roligt! Vi ses säkert igen-kom och hälsa på i boklådan i Frölunda vetja!

Och några rader om Gilla-damerna, Anna och Ada. Vilka inspirerande personer. Det syns på dem att de älskar det de gör och det är väl därför de lyckas bättre än så många andra! Heja Gilla, idag ska jag ut och jobba och ska fram med alla deras böcker på kassan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar