onsdag 11 april 2012

GILLA

Jag gillar GILLA!

Innan jag började arbeta i boklådan för ett år sen så hade jag inte läst nån Gillabok, men nu bestämde jag mig snabbt för att läsa lite genrer som jag vanligtvis inte läste, och ungdomsböcker kom först.
Sen när jag såg deras vansinnigt snygga omslag så var saken biff.

Jag gillade Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeldt TOKMYCKET, och sen fortsatte det med Jonathan Troppers (inte ungdomsbok!)två böcker och andra ungdomsromaner från 2011.
Och mina kollegor i lådan gillar dem med så helt plötsligt låg Gillas böcker på våra topplistor, konkurrerade ut Spill och andra storheter, yey.

Jag är så imponerad över fingertoppskänslan som detta lilla förlag har och jag placerar alltid deras böcker frontade för att de är så snygga. Så roligt att kunna rekommendera deras ungdomsböcker (givetvis de andra med men...)för alla vuxna kunder med, jag tycker ju rätt ofta att det där med ungdomsklassificering är rätt löjligt, även om det i praktiken är nödvändigt och bra för tex ungdomarna som skall lockas att läsa i och inte vill ramla på en torris som Spill. MEN tänk va många vuxna som missar Boktjuven av Marcus Zusac. 2010 års bästa bok för mig, en all time high, som klassas som just ungdomsroman... Varför undrar jag regelbundet och puttar in några ex i vanliga pockethyllan "för vuxna".

Hursomhelst, tillbaka till GILLA! Kan nog säga att i topplistan för förlag som jag läste så ligger de högst förra året, om jag räknar bort de två jättarna B & N.
Så det är med glädje jag och kollegorna ska gå på releasefest för Gillas nya släpp Kaninhjärta nästa vecka!







Har sett att lite andra bokbloggare ska dit, Enligt O, och Och dagarna går-Anna tex.
Lite andra bokbloggare...som att jag redan räknar mig till skaran...

2 kommentarer:

  1. Så skoj! Då ses vi på boksläppet. Jag gillar också Gilla :-)

    SvaraRadera
  2. Helt rätt! Infiltrera vuxenhyllan med riktigt bra "ungdomsböcker" så att alla får del av dessa guldkorn! Och Gilla har jag gillat allt från hittills. Och omslagen, SÅ fina. Kan man köpa dem som tavlor måntro?

    SvaraRadera